Kennismaken met het gezicht van Van Gent Lease: Niels Hardeman

Niels Hardeman is Accountmanager Zakelijk bij Van Gent en staat ook wel bekend als ‘de man die altijd belt’. “Vraag maar aan mijn collega’s!” Eerlijk, oprecht en nuchter, zo zou je de geboren en getogen Woudenberger het beste kunnen omschrijven.

Een klik zorgt voor gelijkwaardigheid

Bij alles wat Niels vertelt, merk je dat hij gemaakt is voor de zakelijke markt. “Je moet het echt sámen met de ondernemer doen”, begint hij. “Daarin is een goede klik belangrijk.” En met die klik zit het wel goed, want Niels heeft het wagenpark van Van Gent Lease de afgelopen jaren mooi uit weten te bouwen. Maar ondanks dat hij het gezicht van de zakelijke tak van Van Gent is, was die groei zeker geen one-man-show. “Bij Van Gent doen we alles samen.”

Meedenken als een medewerker

“Als je een goede relatie opbouwt met een klant, dan krijg je vaak de kans om in hun belang te denken. Dus: ‘wat is de beste oplossing voor het bedrijf?’ Dan ga je samen met de ondernemer, die er eigenlijk geen zin in, tijd voor en kennis van heeft, op zoek naar de beste en op maat gemaakte oplossing.” En wie Van Gent Autobedrijf een beetje kent, weet dat persoonlijk contact vooropstaat. Het mag dan ook geen verrassing heten dat dit bij Van Gent Lease niet anders is.

De bijzondere werkwijze van Van Gent

Volgens Niels is die benadering onder meer mogelijk door de prettige samenwerking die er tussen de showroom en de zakelijke tak van Van Gent is. “De jongens in de showroom kunnen mooi gebruik van mij maken – en ik van hen.” Ondanks dat de particuliere en de zakelijke markt twee compleet verschillende takken van sport zijn, opereert Van Gent zo toch als een collectief naar buiten toe.

Van Toyota terug naar Toyota

Inmiddels kan Niels wel bepalen wat wel en niet goed werkt, want ondanks zijn jonge leeftijd (33) heeft hij al de nodige ervaring opgedaan. Na de auto-opleiding te hebben gevolgd, bleef hij als zaterdaghulp hangen bij een Utrechtse Toyota-dealer, waar hij zich ontwikkelde tot Junior Verkoper. In deze rol kreeg hij vervolgens zijn eerste fulltimebaan in de autowereld, bij de Citroën-dealer in zijn woonplaats Woudenberg. Drie-en-een-halfjaar later was Audi aan de beurt en na drie jaar daar te hebben gewerkt, maakte hij de overstap van showroom naar buitendienst bij een leasemaatschappij, waar hij naar eigen zeggen veel leerde.

Een goede opvoeding

“Ik heb daar een hele goede opvoeding gekregen. Dankzij die ervaring kan ik nu een stuk beter klanten echt maatwerk bieden en hen adviseren welke opties er zijn.” Uiteindelijk kwam hij in contact met Van Gent, waar hij een strenge selectieprocedure wist te doorstaan om zo de eerste accountmanager van het bedrijf te worden. Nu, zo’n vijf-en-een-half jaar later kun je wel stellen dat Niels goed op zijn plek zit.

Niet iedereen wil hetzelfde

Overigens kwam hij wat betreft leasen al snel achter een aantal belangrijke zaken. Bijvoorbeeld, dat niet iedereen in de regio hetzelfde automerk wil rijden. Of, sterker nog: dat sommige bedrijven niet eens bepaalde merkkeuzes kúnnen maken, ook al zouden ze het graag willen. Het resultaat: ze moeten naar een andere leasepartij uitwijken, omdat die wél een compacte bedrijfswagen aanbiedt. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, dachten ze bij Van Gent Lease. En dus bedachten ze een oplossing...

terug naar overzicht

Dit venster sluiten